کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

شمه ای ازفضائل حضرت معصومه (علیها السلام )

https://sp1.yimg.com/ib/th?id=HN.608038327086024685&pid=15.1&P=0

ازآنجا که شناخت پایه دین است واظهار عقیده وانجام کارهای نیک از روی شناخت به عقیده واعمال ارزش چندان برابر می دهد واز آنجا که امیر مومنان علی (علیه السلام ) به کمیل فرمود :
«ما من حرکه الا وانت محتاج فیها الی معرفه
هیچ حرکتی نیست مگر اینکه توبه شناخت خیر وشر آن نیازمند هستی 1 »
وحضرت رضا علیه السلام درمورد پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (علیه السلام ) فرمود :
«من زارها عارفا بحقها فله الجنه
کسی که اورا درحالی که حقش را شناخته زیارت کند برای او بهشت است 2 »
ودرفرازی از زیارتنامه حضرت معصومه (علیه السلام ) که از حضرت رضا (علیه السلام ) نقل شده می خوانیم :
«وان لا یسلبنا معرفتکم انه ولی قدیر
ازخدا می خواهم که معرفت به شان شما را ازما سلب نکند او سرپرست توانا است .»
نتیجه می گیریم که قبل از هر چیز باید امامان (علیه السلام ) وشخصیتهای بزرگی چون حضرت معصومه (علیها السلام ) را شناخت ودرک پاداش ودرجات ارزش بستگی به شناخت آنها دارد از این رو دراینجا نظر شما را به ده نمونه از فضایل حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام ) که موجب شناخت بیشتر است جلب می کنیم 
ادامه مطلب ...

فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با رسالتی زینبی (سلام الله علیها)

 

http://www.radiomaaref.ir/_uploads/4images/data/media/14/_.jpg

حضرت معصومه(سلام الله علیها) بانویی آگاه از حوادث روز و محدثه ای سخنور و معلمه ای توانا بوده است و شاگردانی زیرنظر ایشان به تعلیم اصول اسلامی مشغول بوده اند.
تاریخ گویای این حقیقت تلخ است که حکومت بنی امیه و بنی عباس، هر دو از دشمنان قسم خورده نبوت و ولایت بودند و این کینه توزی با اسلام ناب را با جنایات مختلفی نشان می دادند. با این تفاوت که این نظام جبار بنی امیه به شکلی علنی، شمشیر برهنه ای شده بود و قلوب خاندان ولایت را می شکافت و در نشان دادن این جنایات آن چنان اصرار می ورزید که دیگر حتی پدر، جرأت نداشت به فرزند خود بگوید که از نسل اولاد علی(ع) است.

ادامه مطلب ...

بانوى کرامت

حضرت معصومه علیهاالسلام

کویر براى حضورت نورانى مى‌شود وپنجره‌هابه شوق رویت، نیمه شبى رابه سوى خورشید باز نمى‌شوند. کوچه پس کوچه هاى قم به یمن حضورت نورانى مى‌شوند و سروهاى آزاد به احترامت قیام مى‌کنند.

آرام آرام، بر پهنه کویر حضور پرولایت شکوفه مى دهد ; غربت به یمن غریب معنا مى‌یابد.

دلم مى خواهد برایتان از بانویى سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه شبى بر اقامه سبزش سلام مى‌دهد و در آینه حرمش چهره آراید.

ادامه مطلب ...

برکات ورود حضرت معصومه علیها السلام به شهر قم

 

http://www.misaghco.ir/ns/images/stories/dahe-keramat-600-x-600.jpg

حضرت فاطمه معصومه علیها السلام در روز اول ذیقعده سال 173 قمرى در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار آن حضرت، امام موسى کاظم علیه السلام و مادر گرامى اش حضرت نجمه خاتون مى باشد، که بعد از تولد حضرت رضا علیه السلام به «طاهره » ملقب گردید.(1)
بنابراین حضرت معصومه علیها السلام با امام رضا علیه السلام خواهر و برادر ابوینى هستند. در سال 201 قمرى در پى انتقال اجبارى امام رضا علیه السلام به خراسان، حضرت معصومه علیها السلام بعد از یک سال تحمل دورى برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان گردید. از آن جایى که حضرت فاطمه معصومه علیها السلام پیام آور فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم السلام و مدافع مظلومیت امامان شیعه و تداوم بخش راه پدر بزرگوارش در مبارزه با طاغوت هاى زمان بود، عوامل حکومتى بنى عباس، در شهر ساوه به کاروان حامل آن حضرت حمله کرده و همراهان آن حضرت را به شهادت رساندند. حتى طبق نوشته استاد محقق شیخ جعفر مرتضى عاملى در کتاب حیاة الامام الرضا علیه السلام، آن حضرت را نیز مسموم نمودند (2) . حضرت فاطمه معصومه علیها السلام

ادامه مطلب ...

قم و حضرت معصومه (سلام الله علیها) در اخبار آسمانی

 

http://www.patoghkade.com/wp-content/uploads/2011/09/11.jpg

در عصر زندگی نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خبرهای آسمانی , که به « خبرهای غیبی » هم یاد شده , بسیار حائز اهمیت بود. این اخبار توسط فرشته وحی به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می رسید و آن حضرت نیز در پاره ای موارد , مردم را با خبر می ساخت . و جود اخبار آسمانی یکی از ویژگیهای عصر نبوت است .
در اعتقاد شیعه , پس از وجود پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اهل بیت او که در « زیارت جامعه » چنین یاد شده اند : « السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و موضع الرساله و مختلف الملائکه و مهبط الوحی ... » (1 ) آگاه به علم غیب هستند , آنان نیز گاهی اخبار غیبی را برای مردم بازگو نموده اند , از جمله پیشگویی ها , موقعیت قم و تشریف فرمایی حضرت معصومه (سلام الله علیها) به این سرزمین مقدس است

ادامه مطلب ...