کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

دختری شایسته برای تمام زمان ها

لزوم نامگذاری چنین روزی را ضرورت ارایه الگویی نظیر حضرت معصومه (س) به دختران و زمینه‌سازی مشارکت این قشر از جامعه در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی  می توان عنوان کرد ونمایانگر این است که  روز دختران فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه کامل اخلاق و اخلاص است.ویکی از مهمترین فاکتورهای زندگی دختران حفظ عفت و پاکدامنی میباشد که که این ویژگی در لحظه به لحظه  زندگی معصومین مشاهده می گردد.

چرا که اگر دختران یک جامعه دارای عفت باشند این عفت مانند دژی مستحکم و آهنین او را از تجاوز و گنهکاری و پلیدی های اخلاقی و سقوط حتمی محافظت می نماید. و سبب میشود در جهت پرورش کمالات و فضایلات اخلاقی گام بردارند.

از صفات پسندیده و نیکوی این بانوی عظیم الشأن، علاقه و دوستی زایدالوصفی است که ایشان به خانواده، به خصوص به برادر محبوبشان امام رضا(ع) داشتند. ایشان ده ساله بودند که پدر بزرگوارشان در زندان هارون الرشید به شهادت رسید و از آن به بعد در آغوش پرمهر امامت و ولایت تربیت یافتند
ادامه مطلب ...

هاجر آل محمد(ص)؛ فاطمه ی معصومه(س)

انتخاب خجسته میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) به عنوان روز دختران، با توجه به مقامات الهی و کمالات اخلاقی و رفتاری ایشان، بی شک انتخابی شایسته است. « گلی از بوستان امامت » که از عفاف و نور فضیلت سیراب گشته، بی شک شایسته ی الگو گیری است.

زمان و مکان تولد

درباره مکان تولد فاطمه ی معصومه(س) که مدینه الرّسول است؛ جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

اما درباره زمان تولد آن حضرت سه نظر وجود دارد که به شرح زیر است:

۱٫ برخی تولد ایشان را در سال ۱۸۳ ه . ق و مصادف با شهادت پدر بزرگوارشان، امام موسی بن جعفر(ع) دانسته اند. اما بنا بر گزارش بسیاری از دانش وران نامور شیعه، حضرت پیش از شهادت به مدت ۴ سال در زندان به سر می بردند.

علاوه بر این در زمان حضور امام موسی بن جعفر(ع) در مدینه ( به سال ۱۷۹ ه . ق ) روایتی از حضرت معصومه(س) نقل شده است که از درک و فهم ایشان حکایت دارد.

لذا این نظریه به سه دلیلِ معقول نبودن، نداشتن سند تاریخی معتبر و نقل روایتی از ایشان پیش از سال ۱۷۹ ه. ق در مدینه؛ رد می شود.

ادامه مطلب ...

شهر قم، آشیان آل عباست

پیامک‌های تبریک ولادت حضرت معصومه (س)

حضرت معصومه

ای آینه‌ی تقـوی، وی شاخه گل طوبی

هستی ز تو شـد زیبا یا حضرت معصومه

از جود و سخای تو، از لطف و عطای تو

قم گشته بسی احیا یا حضرت معصومه

ادامه مطلب ...