کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

کریمه اهل بیت

وبلاگی راجع به حضرت معصومه(ع)

شخصیت ممتاز فاطمه معصومه در بین دیگر فرزندان امام کاظم علیه السلام

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrzhewAwjdRs4VOE6HCf07A6CK6F7ToWCdFcM5afLnD8A6aWz4

شخصیت ممتاز فاطمه معصومه در بین دیگر فرزندان امام کاظم علیه السلام

فاطمه معصومه سلام الله علیها از جهت‏شخصیت فردى و کمالات روحى در بین فرزندان‏موسى بن جعفر علیه السلام بعد از برادرش، على بن موسى الرضا علیه السلام در والاترین رتبه جاى‏دارد. این در حالى است که بنا بر مستندات رجالى فرزندان دختر امام کاظم علیه السلام حداقل هجده تن بوده‏اند و فاطمه در بین این همه بانوى مکرمه سرآمد بوده است.
حاج شیخ عباس قمى آنگاه که از دختران موسى بن جعفر علیه السلام سخن مى‏گوید، درباره‏فاطمه معصومه سلام الله علیها مى‏نویسد: «بر حسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده جلیله‏معظمه; فاطمه بنت امام موسى علیه السلام معروف به حضرت معصومه است‏».
اما شیخ محمد تقى تسترى در «قاموس الرجال‏» پا را فراتر مى‏نهد و فضیلت وى رانه تنها در بین دختران; بلکه پسران حضرت غیر از امام رضا علیه السلام بى‏نظیر مى‏داند ومى‏نویسد: «در میان فرزندان امام کاظم علیه السلام با آن همه کثرتشان، بعد از امام‏رضا علیه السلام ، کسى هم‏شاءن حضرت معصومه سلام الله علیها نیست‏».
بى‏گمان این نحوه اظهارنظرها و نگرش به شخصیت فاطمه دختر موسى بن جعفر علیه السلام بربرداشتهایى استوار است که از متن روایات وارده از ائمه: به دست آمده است;روایاتى که مقامهایى را براى فاطمه معصومه سلام الله علیها برشمرده‏اند مقامى که نظیر آن رابراى دیگر برادران و خواهران وى ذکر نکرده‏اند و به این ترتیب نام فاطمه‏معصومه سلام الله علیها را در شمار زنان برتر جهان قرار داده‏اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد